logo

Raftic fordeler

  • Full oversikt over bilparken
  • Raskere responstid
  • Mindre administrering
  • Billigere forsikring
  • Lavere drivkostkostnader
  • Sparer miljøet
  • Færre klager
kontakt@raftic.no
(+47) 901 25 413
(+47) 908 47 456
 

Planlegging

Raftic > Funksjoner > Planlegging

Ordremodul i Raftic støtter flere forskjellige oppdragstyper som alle kan utføres i Raftic App:

 

Arbeidsoppdrag

Mulighet for å føre timer, registrere varer og kjørte kilometer.

 

Kjøreoppdrag

Repeterende kjøreoppdrag

  • Mulighet for å definere repeterende oppgaver som skal utføres flere ganger i uken.
  • Dette kan for eksempel være kjøring av brukere til dagsenter, brøyting, strøing, matkjøring, postkjøring, vaskeritjenester og etc.

Taxi kjøring
Leveranseoppdrag

 

Verkstedoppdrag

Denne oppdragstypen er spesialtilpasset for organisasjoner som driver eget verksted. Mekanikere kan kvittere ut oppdrag, føre timer, registrere deler i egen App ved utførelse av oppdraget.

Automatisk import av delekjøp gjort fra f.eks. Meca, dette gjør at mekaniker til en hver tid har full oversikt over deler og timer som er ført i oppdraget.

 

Utleie

Beregnet for organisasjoner som leier ut egne kjøretøy.

Raftic inneholder en rekke dataregistre for at det skal være raskt og enkelt å registrere nye ordrer og oppdrag med god dokumentasjon:

 

Dataregistre

Kjøretøyregister med kobling mot Statens vegvesen for automatisk oppdatering av kjøretøydata. Registeret gir også oversikt over hvilke kjøretøy som er tilgjengelig i avdelingen.

 

Roder for brøyting og strøing, kan registreres og presenteres grafisk i kart.
Vareregister med mulighet for å lagre (Timepriser, Pris pr. Km, Varepris, Fastpris, Tilbud.

 

Kunderegister, kan kobles mot eksterne kunderegister, for eksempel Visma Enterprise.

 

Alle adresser i Norge importeres fra Statens kartverk slik at en enkelt kan definere kjøreoppdrag og samtidig ha oversikt over geografisk lokasjon til adressen.

 

Oversikt over alle bomstasjoner i Norge.

 

Avdelingsregister, inneholder alle avdelingene i en organisasjonen med tilhørende konfigurasjon for hver avdeling.

 

Brukere og ansatte i hver avdeling med tilhørende rolle i Raftic.

Kjøretøyregisteret gir full oversikt kjøretøyene i tillegg til at kjøretøyparken blir mye enklere å forvalte:

Kobling mot Statens Vegvesen for automatisk oppdatering av kjøretøydata.

 

Gjenfinning, medfører reduserte forsikringskostnader.

 

Se hvor kjøretøyene til enhver tid befinner seg

 

Automatisk kjørebok.

  • GPS sporingsenheter
  • Egen APP for utsjekk av kjøretøy

 

Varsling om service intervaller, EU-kontroller, etc.

 

Oversikt over utstyr, sommer-, vinterdekk, tilstand og dekkbytte.

 

Oversikt over sertifisering.

Planlegging

 

Planlegg arbeidsoppdrag  og kjøreoppdrag med Raftics egen ordrekalender, med denne finner du ledige tidspunkter og ressurser.  Kjøreoppdrag med flere adressepunkter kan sorteres av Raftic slik at  kjøreruten blir så effektiv som mulig.

 

I Raftic ordremodul kan en registrere ordrer og oppgaver som distribueres til ansatte via en egen App, i denne Appen kan ansatte kvittere ut order, føre timer, varer og kilometer. Ferdige oppdrag må godkjennes før de automatisk overføres til Visma for fakturering.